+31 (0)85 060 9553
info@signifique.nl
  • Home
  • Auditing
  • Supply
  • Coaching
  • Contact

ABU marktmonitor: Minder harde daling uitzenduren en omzet

Posted on 22 april 2024

In het tweede kwartaal van 2024 vertoont de uitzendbranche een daling van 10% in het aantal uren en een afname van 2% in de omzet. In het daaropvolgende kwartaal, periode 3, is de daling iets minder sterk. Desondanks blijft er sprake van een neerwaartse trend, waarbij het aantal uren met 8% afneemt en de omzet met 1% daalt. Dit laat zien dat er een minder harde daling was in uitzenduren. Aangezien deze periode hetzelfde aantal werkbare dagen telde als in dezelfde periode vorig jaar, is er geen correctie toegepast.

Ontwikkelingen per Sector

Administratieve Sector

In de administratieve sector was de daling in het aantal uren de afgelopen periodes dramatisch, met een afname van 18%. Deze negatieve trend buigt iets af in periode 3, waar het aantal uren met 16% daalt en de omzet met 5% afneemt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Industriële Sector

De industriële sector blijft relatief stabiel presteren binnen de uitzendbranche. Hoewel het aantal uren met 4% daalt, stijgt de omzet in deze sector in periode 3 met 3% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, vergeleken met een groei van 2% in de voorgaande periode.

Technische Sector

Daarentegen vertoont de technische sector een lichte verslechtering in vergelijking met het tweede kwartaal. Het aantal uren daalt met 10% (was 9%) en de omzet neemt met 2% af (was 1%) ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Uitdagende tijden

Zoals men kan zien heeft er overal een minder harde daling in de uitzenduren plaatsgevonden. De daling in het aantal uren en omzet binnen de uitzendbranche wijst op uitdagende tijden. Tijden waarin de vraag naar uitzendkrachten afneemt. Dit kan leiden tot een competitievere marktomgeving en druk op de winstgevendheid van uitzendbureaus. Echter, deze periode van neerwaartse trend biedt ook kansen voor innovatie en groei. Uitzendbureaus kunnen zich richten op het verbeteren van efficiëntie, diversifiëren van hun klantenbestand en ontwikkelen van nieuwe diensten om veerkrachtig te blijven en zich te onderscheiden van concurrenten.

Bron origineel artikel: Flexmarkt.nl

Het bericht ABU marktmonitor: Minder harde daling uitzenduren en omzet verscheen eerst op Flexupdate.

Vorig bericht
Opmerkelijke trend onder jongeren: Jongeren ‘chillen’ liever dan dat ze een 9-tot-5 baan hebben
Volgend bericht
Gemeente Zoetermeer zet Open Hiring in tegen personeelstekorten

Recente berichten

  • Mark Remie (Easyflex): ‘De CAO-transitie is een gamechanger, maar we laten niemand alleen’ 3 juli 2025
  • Minimumloon stijgt per 1 juli 2025 25 juni 2025
  • Van kopzorgen naar koploper: mensgerichte aanpak maakt organisaties aantrekkelijker voor zzp’ers 10 juni 2025
  • Nieuwe regels voor uitzenders: dit betekent de Wtta 22 mei 2025
  • Hoe effectief ben jij dit voorjaar in het verwerken van cao-wijzigingen? 8 mei 2025

Signifique Groep

Bij Signique Groep begrijpen we de veelzijdige uitdagingen waarmee moderne bedrijven worden geconfronteerd. Onze missie is om u te ondersteunen bij het navigeren door deze uitdagingen, door middel van onze drie gespecialiseerde divisies.

Contact

Minervum 7290 K
4817 ZM Breda
+31 (0)85 060 9553
info@signifique.nl

Webdesign: De Wouw Factor Internet

  • Home
  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Contact