+31 (0)85 060 9553
info@signifique.nl
  • Home
  • Auditing
  • Supply
  • Coaching
  • Contact

Opmerkelijke trend onder jongeren: Jongeren ‘chillen’ liever dan dat ze een 9-tot-5 baan hebben

Posted on 22 april 2024

Een opmerkelijke trend onder jongeren laat zien dat steeds meer van hen de traditionele 9-tot-5 banen als minder aantrekkelijk beschouwen. Uit recent onderzoek blijkt dat deze jongeren de voorkeur geven aan ontspanning boven werk, met de gedachte dat financiële steun van ouders voldoende is om comfortabel te leven. Onze jongeren chillen liever dan dat ze werken.

Jongeren chillen liever dan werken

Deze veranderende houding heeft directe gevolgen voor de uitzendbranche, waar flexibele arbeid een belangrijke rol speelt. Nederlandse uitzendbureaus worden geconfronteerd met de uitdaging om aan te tonen dat werk nog steeds waardevol is voor jongeren. Het gaat namelijk niet alleen om geld verdienen. Het gaat ook om vaardigheden opdoen en sociale interactie. Om deze ontwikkeling tegen te gaan, moeten uitzendbureaus zich richten op het bieden van flexibele werkopties en het benadrukken van de voordelen van werkervaring voor toekomstige carrièremogelijkheden.

Bekijk hier de reportage:

Belangrijke rol uitzendbureaus

Door jongeren bewust te maken van de waarde van werk en hen te helpen bij het vinden van passende werkervaring, kunnen uitzendbureaus een belangrijke rol spelen bij het bevorderen van een gezonde arbeidsethos onder de nieuwe generatie. Dit is belangrijk om de continuïteit van de arbeidsmarkt te waarborgen en te voorkomen dat jongeren in een cultuur van ‘chillen’ blijven hangen.
Gelukkig zijn niet alle jongeren zo laks, wat betreft werkethiek. Ondanks de hoge jeugdwerkloosheid, zijn er namelijk genoeg jongeren die wel willen werken.

Bron origineel artikel: SGXL.nl

Het bericht Opmerkelijke trend onder jongeren: Jongeren ‘chillen’ liever dan dat ze een 9-tot-5 baan hebben verscheen eerst op Flexupdate.

Vorig bericht
Steeds minder vrouwen in de techniek
Volgend bericht
ABU marktmonitor: Minder harde daling uitzenduren en omzet

Recente berichten

  • Mark Remie (Easyflex): ‘De CAO-transitie is een gamechanger, maar we laten niemand alleen’ 3 juli 2025
  • Minimumloon stijgt per 1 juli 2025 25 juni 2025
  • Van kopzorgen naar koploper: mensgerichte aanpak maakt organisaties aantrekkelijker voor zzp’ers 10 juni 2025
  • Nieuwe regels voor uitzenders: dit betekent de Wtta 22 mei 2025
  • Hoe effectief ben jij dit voorjaar in het verwerken van cao-wijzigingen? 8 mei 2025

Signifique Groep

Bij Signique Groep begrijpen we de veelzijdige uitdagingen waarmee moderne bedrijven worden geconfronteerd. Onze missie is om u te ondersteunen bij het navigeren door deze uitdagingen, door middel van onze drie gespecialiseerde divisies.

Contact

Minervum 7290 K
4817 ZM Breda
+31 (0)85 060 9553
info@signifique.nl

Webdesign: De Wouw Factor Internet

  • Home
  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Contact